Pırlanta Güvencesi
Certified Diamond, sahip olduğunuz Koçak pırlantaların kalite ve orijinalliğini güvence altına alır. Siz de pırlantanıza özel Certified Diamond kodunu kullanarak web sitemizden dilediğiniz an eşleşme kontrolü yapabilirsiniz.
Antik Roma’da, kadınlara karşılıklı sevgi ve bağlılığı ifade eden fildişi, çakmaktaşı, kemik, bakır veya demirden yapılmış yüzükler verilirdi. 1477’de Avusturya Arşidükü Maximillian, nişanlısı Mary Burgundry için ilk elmas yüzüğünü özel olarak yaptırdı. Bu, Avrupa aristokrasisinde elmas yüzüklerin asaletle anılmasını ortaya çıkardı.
Elmas’ın güçlü ve dayanıklı bir değerli taş olması 15.yüzyıllarda nüfusa oranla çok fazla elde edilmiş olması ona olan ilginin sınırlı kalmasına sebep olmuştu. Özellikle Fransa’da elmasların sade altın halka yüzüklere monte edilmesi için birçok girişim olmuştur. Bu da elmas yüzüklerin kralların ve prenslerin, sevdikleri kadınlara karşı ilgilerini göstermelerinde çok sık kullanılmasına sebep olmuştur.
1840’lı yıllarda tektaş elmaslar, nadir olsa da Amerika’da da yer almaya başlamışlardır. 1900’lü yıllardan sonra, Edward döneminde zarif ve ayrıntılı tasarımlarla tektaş yüzükler çok fazla ilgi görmeye başladı. Yuvarlak kesimli, değerli metalin üzerinde yapılan motifli tektaş yüzükler 1930’lara kadar popülerliğini korumuştur.
Modanın, dünyada getirdiği değişimlerin ardından pırlantalar da bu değişim rüzgarına kapılmıştır. Sade zarif tektaş modelleri, yerini daha çok elmas yer alan ve renkli tektaş yüzük modellerine bırakmıştır.
Asscher aile tarafından icat edilen ve patentli bir kesim şekli haline gelen, zümrüt kesime benzeyen Asscher kesimi çok ilgi görmüştür. Özellikle elmasın daha parlak görünmesini sağlayan bu kesim, 1920 yıllarında en çok tercih edilen ve kullanılan kesim modelidir.
Art deco modasının etkisiyle elmasların yerini daha renkli olan safir, zümrüt ve yakut gibi değerli taşlar almıştır. 1930’lu yıllarda Büyük Buhran’nın etkisiyle tektaş yüzüklerde kullanılan elmas boyutları küçülmüştür, bununla beraber yüzük modelleri daha zarif ve sade bir hal almıştır.
1940’lı yıllarda platinin savaş içinde kullanılmasından dolayı, sarı altın yüzükler için kullanılmaya başlanmıştır. Bu zorlukların ardından De Beers elmas şirketi, reklam kampanyalarında ünlü yüzleri kullanarak, tektaş yüzüklerin evliliklerin sonsuzluğa kadar sürmesine katkı sağladığı algısını halka yerleştirmiştir. Bu pazarlama kampanyası başarılı olmuştur ve 1950’li yıllarda elmas satışlarında patlama yaşanmıştır. Özellikle baget kesim pırlanta yüzükler bu dönemde en çok tercih edilen kesim olarak ön plana çıkmıştır.
Bu yıllardan sonra tektaş yüzük kesim modellerinde birçok değişim meydana gelmiştir. Ünlü isimlerin medya önünde sahip oldukları tektaş elmasları sergilemeleri, tektaş pırlantanın insanların günümüze kadar sürecek tektaş pırlantalara olan ilgilerini artmasına neden olmuştur. Neredeyse her yıl modası yenilenen tektaş pırlanta yüzük, özel anların vazgeçilmezidir.